[gilug.org] [OT] Recomenacions per editor PHP

Raul Perez raul web4linux org
2006-05-18 16:48:36 UTC

On Thu, 2006-05-18 at 17:56 +0200, Marc Torres wrote:
> El 18/05/06, Eduard Vidal i Tulsà ha escrit:

> Jejeje, encara que la llista estés adormida, veig que la gent es
> desperta ràpid :-D
> <flame start> ;)

I perquè no ?
A vegades et pots trobar que al llançar un missatge al navegador es
talli el procés que estiguis fent ( sobretot en accions POST que
requereixen redireccions ).

Llavors és molt útil poder debugar el codi.

D'altra banda jo també uso Vim ( no el gvim si no el vim a seques ).

> :-DDDDD
> Ja sé que el problema principal de l'eclipse és el que tarda a
> carregar... (ai, el java...) I evidentment el vim carrega tres mil
> dues-centes setze vegades més ràpid que l'eclipse, però bé, tinc un
> portàtil força decent i amb pocs segons ja tinc carregat l'eclipse.
>
> A l'albert, gràcies per l'enllaç, sempre és bo!
>
> A en Giro, gràcies pel consell, però la meva intenció és tenir el codi
> al repositori (és correcte en català?) svn i anar-lo desant allà.
> L'ftp el necessito per pujar els fitxers php al servidor i fer la
> [...]

Que jo sàpiga és més adient dir "dipòsit" que no pas "repositori" o si
més no és el que diuen els de SoftCatalà i/o el TermCat.

Quan al SVN només dir que hi ha molta gent que empra malament aquest
tipus de programari :

SubVersion així com CVS, Bazaar o d'altres són gestors de versions
col·laboratius. És a dir que el seu propósit és sempre guardar les
difents versions que poden ser alfas, betas, estables etc ... de la
feina que estiguem fent.

He vist en la gran majoría dels casos a desenvolupadors que fan servir
aquestes eines com a una simple carpeta on guardar-hi la feina amb el
que moltes vegades es troven dipòsits amb codi font que compilen
correctament o que ni tan sols funcionen.

Pujar versions que no compilen o pujar feines sense adjuntar-hi el
missatge pertinent pot provocar conflictes que després són complicats de
resoldre ( sobretot quan no volem perdre l'historic dels fitxers en
questió )

Clar que utilitzar correctament aquests tipus d'utilitats requereixen
una acurada fase d'anàlisi del producte a desenvolupar que .. moltes
vegades al ser adreçats a grups molt reduïts de programadors o fins i
tot a un sol programador és eliminada per presses ;)