[gilug] Copies completes amb Android

2012-10-23 20:06:29 UTC

Hola macos i maques;

M'ha arribat un aparell que porta Android de sèrie, i em serà útil per
fer experiments i aprendre, com per exemple que corri amb Debian o
altres distribucions.
Per això necessito fer una còpia de seguretat de tot el sistema
operatiu, per poder formatejar després i restaurar la situació original
si em convé.

He trobat una aplicació molt interessant anomenada «ROM Manager»
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.koushikdutta.rommanager

però cal subscriure's a la botiga «Google play» i donar les dades
personals i telefòniques a l'empresa per adquirir-la, apart de què tinc
alguns dubtes (a veure si algú m'ho podria confirmar):

1. No hi ha més remei que engegar l'aparell i instal·lar el ROM Manager
abans de fer còpia.

2. Com que el ROM Manager funciona des del mateix sistema en
funcionament, si s'instal·la un altre sistema operatiu al complet,
suposo que no deu ser possible fer córrer el ROM Manager.

Hi ha manera d'instal·lar un sistema operatiu en un telèfon amb Android
via USB o xarxa com es fa amb els routers? I còpia prèvia?

Gràcies.