[gilug.org] Fwd: Numeracio de versions de Linux

Quim Rovira quim rovira cat
2010-10-27 15:20:56 UTC

Com diu aquí:
http://www.debian.org/doc/debian-policy/ch-controlfields.html#s-f-Version
<http://www.debian.org/doc/debian-policy/ch-controlfields.html#s-f-Version>el
guió separa la versió del paquet de la versió de debian (l'empaquetat i
l'aplicació dels "patch" de debian)

I citant la viquipèdia (l'article sobre el nucli Linux, en anglès):

> [...]
> required immediate fixing, was encountered in 2.6.8's NFS</wiki/Network_File_System_(protocol)> code.
> However, there were not enough other changes to legitimize the release of a
> new minor revision (which would have been 2.6.9). So, 2.6.8.1 was released,
> with the only change being the fix of that error. With 2.6.11, this was
> adopted as the new official versioning policy. Later it became customary to
> continuously back-port major bug-fixes and security patches to released
> kernels and indicate that by updating the fourth number.

Per tant si, aquest 4rt nivell de la versió del nucli és normal i pertany a
la gent que el desenvolupa, mentre que el que segueix al guionet és la
resta.

Salut!