[gilug.org] [OT]Portatils per estudiants, que en penseu?

Jordi Pujol jordipujolp gmail com
2009-05-15 13:56:15 UTC

El Friday 15 May 2009 15:37:59 Quim Rovira va escriure:
> Quina veritat més grossa!! I jo hi afegiria: i va a parar als bancs!
en aquest tema si que hi hauria teca!
llàstima que no deu ser assumpte d'aquesta llista.

> Amb això hi discrepo un xic... tansols per dir que crec que no costaria
> tant preinstal·lar una imatge del disc-dur amb un linux i tot en ordre...
> realment puja tant els costos fer-ho? Una cosa és l'import del soft
> privatiu, però l'altre el cost d'instal·lar-ho, no?
és la solucio salomonica, si windows o Linux, dons cap dels dos !
l'usuari ja veurà quin és el que dona més:

per questions de cost, de legalitat, de disponibilitat de programes, de
aprofitament de la potencia de màquina, de fiabilitat del sistema operatiu i
de les aplicacions, de accesibilitat al codi font, d'aprenentatge per
l'usuari, ...

el que tingui una idea sobre l'assumpte ja deu veure cap a on s'ha d'anar

> En això també tens raó.. seria la única manera de saber que no s'han pagat
> llicències... llàstima que la gent no ho valori.

es que la opinio pubilca no pot dir gaire res, estem obligats per un monopoli
manifest a comprar un sistema operatiu i unes utilitats que no volem, i
encara que ens prometen posar a la venda altres opcions, no es troben a les
botigues,