[gilug.org] grans inodes en una particio

Xavier Barnada xbarnada gmail com
2009-03-22 11:50:10 UTC

> Bon dia,
>
> Vaig a crear una partició on guardar fitxers de video i editar-hi video
> també. A l'hora de crear-la se m'ha acudit mirar allò del "Ús típic", on
> tic per a triar:
> estàndard
> news (4KB per inode)
> largefile (1MB per inode)
> largefile4 (4MB per inode)
>
> M'imagino que fent servir inodes més grans es poden enregistrar menys
> fitxers, però per la grandària d'aquests tampoc em dec haver de
> preocupar. El què em preocupa és la velocitat de treball:

> [...]
La veritat no se ben be com va pero diria que aixo es refereix a el tamany de
sector y  la optimitzacio per a un tamany de sector determinat, usant aixo es
deuen reduir els accesos a disc dur i es perd menys espai al usar fitxers
grans.Si vols tinc alguns apunts que parlen sobre el tamany de sector i el
factor de bloqueig i tot aixo,que suposo que es el que fan aquestes opcions