[gilug.org] grans inodes en una particio

2009-03-22 11:28:47 UTC

Bon dia,

Vaig a crear una partició on guardar fitxers de video i editar-hi video
també. A l'hora de crear-la se m'ha acudit mirar allò del "Ús típic", on
tic per a triar:
estàndard
news (4KB per inode)
largefile (1MB per inode)
largefile4 (4MB per inode)

M'imagino que fent servir inodes més grans es poden enregistrar menys
fitxers, però per la grandària d'aquests tampoc em dec haver de
preocupar. El què em preocupa és la velocitat de treball:

Si formatejo amb "largefile" renderitzaré més ràpid que amb "estàndard"?

Gracies.