[gilug.org] Programari VoIP de punt a punt

Xavier Barnada xbarnada gmail com
2009-04-14 22:31:20 UTC

El Tuesday 14 April 2009 22:18:18 Narcis Garcia - GiLUG escribió:
> No vull obligar ningú a enregistrar-se a cap servidor, així que descarto
> aquells programes que requereixin aquesta gestió
Segons tinc entes lo de registrarse a un servidor es mes que tot per fer una
traducio de nom a direcio ip,algo aixi com un servidor DNS pero que tradueix
el teu nom d'usuari a una direcio ip i quan tu fas el login en un altre
ordinador el servidor actualitza la ip desde la que estas conectat.Pero suposo
que si saps la teva ip i la de qui vols trucar no hi ha d'haber cap mena de
problema.Si no m'equivoco el protocol que fa aquestes tasques es diu SIP:
http://ca.wikipedia.org/wiki/Session_Initiation_Protocol

A lo millor es pot montar un servidor local o algo aixi