[gilug.org] pc a peces

Quim Rovira quim rovira gmail com
2009-04-03 16:47:56 UTC

La veritat és que és una pregunta força personal, suposo, però tenint amb
compte que amb aquest pressupost només per una torre vas força sobrat, jo li
fotria canya amb la ram i un CPU multi-core a saco si realment les webs han
de tenir transit. Pel que dius, però, sembla que ha de ser quelcom local a
casa teva, pel que potser tampoc et cal molta potència de processat ni
t'urgeix tant tenir-hi multiples cores...et tocarà triar-ho en base al
pressupost, suposo.

Jo tinc un servidor que te exactament el que descrius, que em va costar uns
350€ (la torre) ara fa 3 o 4 anys. Si em va sortir barat és perquè vaig
agafar tot de peces disponibles però obsoletes (processador Celeron vell,
placa base molt simple, etc. etc.), i val a dir que cobreix molt de llarg
les meves necessitats (hi tinc webs que desenvolupo jo, res de realment
públic a banda d'un backup de DNS i correu).

Resumint-ho força.... si no estàs al dia del hardware, et recomano que et
passis per una de les múltiples webs que tenen sistemes per "muntar" els PCs
online i que te l'enviin per peces. La gràcia d'aquestes eines és que et
donen indicacions sobre incompatibilitats de hardware, conflictes amb les
freqüències de la ram, la placa i el micro, etc.
Jo solc utilitzar el de http://www.alternate.es/, que és molt complet. Un
cop tinguis la configuració, sempre pots anar a comprar les peces a una
altra banda ;)

Si vols tirar cap a pcs amb capacitat multimèdia, sempre et pots mirar les
plaques base mini-itx de via. La gràcia de les plaques base en factor
mini-ITX és que de petites com són es poden fer coses com aquestes:
http://www.mini-itx.com/projects/teddybear/
però ja se sap... que sigui petit també el fa una mica pijo, i en
conseqüència, unca mica més car.

Fa molt de temps vaig proposar fer una mini competició/concurs que consistia
en muntar servidors domèstics de ultra-baix pressupost. Val a dir que avui
en dia això està una mica obsolet, ja que hi ha solucions molt més variades
que abans...