[gilug.org] pc a peces

Quim Rovira quim rovira gmail com
2009-04-03 17:00:15 UTC

Aprofito per afegir-hi que també tens la possibilitat de posar-ho tot en un
servidor virtual a internet... clar que després no et servirà de servidor
d'arxius local ni de firewall, però t'estalviarà problemes amb possibles IPs
dinàmiques, sais, caigudes de connexió quan vulguis entrar-hi des de fora,
etc.

Alguns d'aquests servidors poden sortir molt barats... com els de
www.ovh.com, els de gandi.net o els de lylix.net (aquests darrers són
americans, o sigui que el servidor et queda una mica lluny geogràficament)
Els preus oscil·len en funció de les necessitats de cadascú... per un 30€ al
més, a ovh tens uns servidors amb 2GB de ram, uns 10GB de disc i sense
límits de xarxa (ethernet, 100Mbps). A lylix és molt més modular, i a més es
paga en dòlars que encara surt a compte... jo hi tinc un servidor des de fa
cosa d'un parell d'anys i no he tingut cap problema..
Els de gandhi ofereixen un servei molt similar al de lylix, però molt més
"ampliable", en cas que et calgués posar a producció una web amb càrrega.

Pensa que si pagues 20€ al mes per un servidor... són 240€ l'any.... tens un
servidor molt menys potent, però suficientment hàbil per servir webs,
correu, svn, webdav, etc., i superes el pressupost en dos anys de
funcionament del servidor, però mai trindràs problemes de hard :)

Tot és cosa d'opinions!