[gilug.org] Una Ubuntu que no em vol la IP fixa

Jordi Pujol jordipujolp gmail com
2008-11-19 10:23:01 UTC

El Monday 17 November 2008 12:37:04 Narcis Garcia - GiLUG va escriure:
> El servidor DHCP no té IPs reservades.

normalment tenen la funcionalitat básca que permet assignar una MAC a una IP,
peró a vegades es necessita configurar-ho amb instruccions per telnet,

> És tot estrany; aquest matí ja no m'ho fa, i potser sigui en haver
> actualitzat (apt-get upgrade) per tractar-se d'un error de programari.
> Aquest ordinador sense escriptori no sembla utilitzar "network-manager".
> El què si veig funcionant és "avahi-daemon".
el servidor DHCP donará una adreça 192.168.0.x
en canvi si avahi dona una ip ho fara per un protocol ARP, preguntant a tots
els aparells de la xarxa perque no hi hagi a la xarxa una altra IP igual a la
que vol assignar, aquesta IP començará per 169.254.xx.xx

podem observar que quan no es troba cap servidor DHCP, igualment el
network-manager crida a les rutines avahi, encara que el dimoni avahi estigui
aturat, per lo tant, ja que no és necessari estalviarem recursos si l'aturem.

sudo update-rc.d -f "avahi-daemon" remove

> D'altra banda, amb un altre ordinador d'escriptori Gnome que sí utilitza
> el complement "network-manager", també amb la darrera versió d'Ubuntu he
> vist que passa de la IP fixa i s'inventa un segon dispositiu "eth0" pel
> qual configura la IP per DHCP. En aquest cas, tota configuració s'ha fet
> amb l'eina gràfica del "network-manager".

aixo no ho entenc, vols dir que fa un dispositiu eth0:0, pero aquest no figura
al fitxer interfaces ?