[gilug.org] Xifra de disc lliure

Eduard Vidal i Tulsà festuc gmail com
2008-05-19 13:58:02 UTC

no has pensat amb les quotes?
Son molt fàcils de fer servir i pots tenir quotes per usuaris i per grups
A cada un dels sistemes de fitxers t'ho gestiona a part.
Per exemple "repquota festuc" em  podria respondre
que a /dev/md0 tinc x espai ocupat, i y espai disponible
i per a /dev/md1 tinc més espai x i més de y per exemple...
Saps que vull dir? Típicament només poses quota al sistema de fitxers que
tens montat a /home si es per gestió d'usuaris.

I en quan a la part de còpies de seguretat jo faig servir rsync amb un
script que hi ha a la web que és fantàstic
http://rsync.samba.org/examples.html

Et fa una imatge amb l'ultima còpia que hi havia del directori, i a part
tens uns directoris amb els arxius borrats, ordenats per dia.

Jo sinerament crec que ho tens mal montat. Amb quota no permets més espai
que el que et pugui permetre el lloc on posis la còpia de seguretat, Un disc
dur, raid a una altra màquina on llençar la còpia cada x temps, i llestos.
com ho deien això?
 "EMHO"