[gilug.org] Pessima politica de NVIDIA

Jordi Pujol jordipujolp gmail com
2008-05-16 15:58:09 UTC

El Friday 16 May 2008 18:40:28  va escriure:
> Jo em les targetes ati o nvidia he tingut força sort i no he
> tingut gaires problemes en canvi amb les intel (i810) ha estat
> un autèntic desastre. Per cert ahir vaig estrenar un portàtil
> de la marca "VISA" porta una nvidia i la ubuntu se la menjat
> correctament, ara em falta instal.lar la gentoo a veure què tal
> serà....

actualment es fa realitat el plug and play del que es parlava fa deu anys,
els monitors nous (des de fa quatre o cinc anys) comuniquen a la tarja gràfica
les seves possibilitats, les configuracions de Xorg tenen paràmetres
d'autodetecció que fan que els drivers posin automàgicament les resolucions
disponibles i les freqüencies adequades,

> [...]
> com 3 dies per posar en marxa la impresora, m'imprimia malament,
>  vaig llegir fòrums++ com boig! i la impresora sense funcionar!
> vaig haver de recórrer al windows per fer servir el driver de la
> impresora i així comprovar si la impresora funcionava. Amb windows
> la impresora tampoc va funcionar, sabeu què va sé ? el cable USB!
> però pq vaig haver de recórrer al windows!!! aquests fabricants s'els
> hi hauria de caure el pel respecte aquest tema! ja portem uns bons
> anys la comunitat linux i no respecten res els fabricants!

jo crec que la comunitat Linux encara és molt "friki", estem obsessionats amb
la tècnica i no la comercialitzem degudament,
ens agrada tenir un Linux per ensenyar-lo als amics, i ens oblidem de
presentar-lo en els entorns de treball i demostrar les grans possibilitats
que té.

> Perdoneu que us foti el rotllo! a on treballo tinc una impresora
> Xerox dc 250 (és una impresora bestial!) porta un preprocessador
> que sembla està funcionant amb linux i dóna servei samba! però no
> us ho perdeu! la Xerox no em sap oferir cap driver per linux i fins
> i tot m'han vingut comercials que no saben què és el linux i sabeu
> què diuen, pregunta-ho al comercial de linux a veure si t'ofereix el
> driver! però que incultes que arriben a sé alguns de meu!

suposo que només es pot arrivar a escriure pàgines amb Postscript ?
el que va fer bé la feina és HP, amb els complements per CUPS que ara ja son
integrats en el paquet, permet impressora, fax scanner,