[gilug.org] UbuntuStudio lent

Jordi Pujol jordipujolp gmail com
2008-01-21 13:57:56 UTC

El Monday 21 January 2008 14:25:13 Narcis Garcia - GiLUG va escriure:
> [...]
> lenta en les aplicacions d'escriptori.
>
> M'he imaginat que el fet de tenir el nucli a baixa latència deu fer què
> els processos de la interfície gràfica vagin una mica frenats (?), com
> obrir/tancar finestres, reproduir videos, etc.
>
> He llegit que hi hauria d'haver 2 nuclis instal·lats: el "generic" (de
> latència normal) i el "rt" (real time, de baixa latència). Però jo a la
> carpeta /boot només hi veig versions "generic" del kernel.
>
> Algú sap si el tema de la latència es pot especificar amb algun
> paràmetre de les entrades del gestor d'arrencada GRUB?

Bona tarda,

quan havia compilat el kernel amb baixa latencia, havia llegit que el patch
realtime del kernel només s'aconsella en alguns tipus de xip de la placa
base, en altres pot provocar retrasos inesperats i inclús fallides del SO.

Quina placa base és la d'aquest ordinador ?

el realtime en el kernel segurament no es pot desactivar, però es podria
engegar aquest mateix SO amb una altra versió de kernel, que no sigui
realtime,

apart del realtime en el kernel també hi ha el mòdul realtime-lsm, que es
podria desactivar posant-lo amb blacklist en /etc/modprobe.d

només hi ha instal.lada la versió de kernel generic ?

en el fitxer de configuracio d'aquest kernel /boot/config-*-generic-686 pots
mirar la frequencia de rellotge i si existeix el parametre Preemptive Real
Time ( CONFIG_PREEMPT_RT=y ) ?

existeix el mòdul realtime-lsm ?

lo més nou és donar prioritat a usuaris i/o aplicacions segons el seu grup,
amb polítiques de seguretat PAM

que diu el fitxer /etc/security/limits.conf ?

Salut,

Jordi