[gilug.org] configurar xarxa

Ateneu Llibertari Paquita bufatramuntana gmail com
2008-12-04 17:02:41 UTC

Gràcies per la paciència, Jordi.

t'envio un esquema de l'edifici amb el que em semblen les xarxes proposades.
contesto els paràgrafs

El 4 / desembre / 2008 10:38, Jordi Pujol <> ha escrit:

> El Wednesday 03 December 2008 21:27:19 Ateneu Llibertari Paquita va
> escriure:
> una

> donar
>
> aixo és lo que fan els dos routers amb l'esquema que proposavem abans,

potser no ens m'he fet entendre  i per això pregunto:

el router que té l'entrada adsl podria aïllar la seva pròpia xarxa de forma
impepinablement segura?

> xarxa

> alguns routers deixen separar els ports en xarxes diferents, pero aquests
> no
> ho fan,
> el linksys, amb el firmware dd-wrt podria fer-ho pero en aquest cas ja no
> fa
> falta perque ja tenim dues maquines separades.

Aquí entenc que sí, si tenim dues màquines separades podrem donar xarxa
segura i cobertura wifi independentment

> per
> també

> l'ordinador faria lo mateix que l'altre montatge, pero es un inconvenient
> físic, és més gros, no es pot canviar de lloc facilment, gasta mes corrent,
> etc...

> wifi
> Que vols dir ?

Si la resposta a la pregunta 1 fós negativa (és a dir: el tallafocs segur
només i tant sols només el pot donar el linksys ....)

 Se m'acudia de redireccionar un cable de xarxa a la comunitat opaca (per
dir-ho d'alguna manera) conservant el wifi només per la comunitat pública...

...però només i tant sols només si el conexant no pot garantir la privadesa

> desestabilitzat
> amb el pas del temps sempre es desestabilitzen els sistemes que no son
> gravats
> en firmware,

¿? firmware=programari segur?

> a la llarga s'acumulen configuracions innecessaries

això sí. sempre he tingut la curiositat de remenar i aprendre. Amb
l'ordinador propi, és clar. i aquesta xarxa no és pròpia.

, fitxers de versions velles i errors del operador o de funcionament de les
> aplicacions o
> de funcionament del hardware.

...pols i altres rareses mundanes...

> mirant també altres missatges, us aconsello la configuracio que deia abans,
> o sigui:
> el conexant que connecti amb l'adsl
> que sorti un sol cable cap al linksys

Ara és quan em sembla que no ens entenem, i la xarxa privada que ara, abans
de fer la instal·lació wifi, està connectada al conexant?

> el linksys tindrà la ultima versio estable del firmware dd-wrt
> i fer la configuracio anterior de la xarxa,
> ja veurem la configuracio del tallafocs,
> el linksys donara la xarxa publica, tant per wifi com per els seus ports
> ethernet.
>
> amb lo que es pot situar el linksys en un lloc que doni cobertura

Aquí sí que ho tenim clar, però (sento si em faig pesat), més important que
la cobertura wifi (que ho és, no ens enganyem) seria la protecció de la
xarxa ja existent que no vol ser pública (requisit indispensable per
compartir línia telefònica)

que encara són poques  ;o)