[gilug.org] configurar xarxa

Jordi Pujol jordipujolp gmail com
2008-12-04 09:38:40 UTC

El Wednesday 03 December 2008 21:27:19 Ateneu Llibertari Paquita va escriure:
> Hi ha qüestions que s'escapen de la tècnica i potser caldrà explicar-ho una
> mica més per que el company jordi pugui entendre que la cosa és més
> complicada que posar les ip als routers en si.
>
> Resulta que es vol compartir una línia telefònica per donar dos serveis
> 1. covertura wifi gratuïtament
> 2 xarxa restringida
>
> el problema sorgeix, si no he entès malament, que el router que ha de fer
> de tallafocs per protegir la xarxa segura és el mateix que hauria de donar
> cobertuta wifi gratuïtament, que seria com lligar els gossos amb
> [...]

aixo és lo que fan els dos routers amb l'esquema que proposavem abans,

> Pel que vaig entendre que em deia en Narcis un router només pot fer de
> tallafocs (o crear una altra xarxa independent) si té una entrada de xarxa
> ¿RJ45? , no?
>
> Pregunta1: No és possible donar-li un número de xarxa al port 1 de lan
> xxx.xxx.1.x i al port 2 xxx.xxx.2.x ?

alguns routers deixen separar els ports en xarxes diferents, pero aquests no
ho fan,
el linksys, amb el firmware dd-wrt podria fer-ho pero en aquest cas ja no fa
falta perque ja tenim dues maquines separades.

> Pregunta 2 podria un ordinador amb 2 entrades de xarxa fer el tallafocs per
> la xarxa segura i utilitzar el linksys per donar wifi gratuït i obert?
també

> Pregunta 3: millor encara. com que el modem adsl té una connexió usb, es
> podria fer sense els dos eth? Quedaria completament segur l'ordinador que
> fes de tallafocs?
l'ordinador faria lo mateix que l'altre montatge, pero es un inconvenient
físic, és més gros, no es pot canviar de lloc facilment, gasta mes corrent,
etc...

> Pregunta 4 podria ser que del mateix router linksys tingués una IP pel wifi
> i una altra IP els  ports LAN i aleshores crear la xarxa segura només per
> cable?
Que vols dir ?

> A les males que s'hagués de fer servir un ordinador aquest és una Debian
> Etch amb un kernel 2.6.16, era de la rama stable, pero si ens em de fiar
> que qui l'ha configurat (un servidor) em sembla que ja s'ha desestabilitzat
> una mica         :os
amb el pas del temps sempre es desestabilitzen els sistemes que no son gravats
en firmware, a la llarga s'acumulen configuracions innecessaries, fitxers de
versions velles i errors del operador o de funcionament de les aplicacions o
de funcionament del hardware.

mirant també altres missatges, us aconsello la configuracio que deia abans,
o sigui:
el conexant que connecti amb l'adsl
que sorti un sol cable cap al linksys
el linksys tindrà la ultima versio estable del firmware dd-wrt
i fer la configuracio anterior de la xarxa,
ja veurem la configuracio del tallafocs,
el linksys donara la xarxa publica, tant per wifi com per els seus ports
ethernet.

amb lo que es pot situar el linksys en un lloc que doni cobertura