[gilug.org] Sistema a 64bit

Quim Rovira quim rovira gmail com
2007-03-01 14:45:22 UTC

Precisament aquesta setmana he estat jugant amb un petit servidor que
he muntat a casa, en un arquitectura de 64 bits. La veritat és que no
disposaré de dades per comparar-ho, doncs el pc on tenia els serveis
anteriorment és força vell i desfassat..

La distro que hi he instal·lat és una debian testing, que a partir de
la etch el suport per 64 bits ja és oficial, i el cds d'instal·lació
ja et donen l'opció.. Diria que tots els paquets a hores d'ara tenen
versions de 64 bits, no? O això m'ha semblat navegant pels repositoris
mirant quins hi eren en "_amd64"...

Bé, quan pugui donar-vos una opinió de com va tot plegat ja ho faré :P

D'altra banda, només dir que amb els processadors de 64 bits, si més
no en alguns models, tant intel com amd inclouran sistemes molt macos
que facilitaran molt el treballar amb màquines virtuals (em sembla que
en el cas d'AMD la funcionalitat rep el nom d'AMD-V), o sigui que de
cara a servidors també notarem poc a poc la diferència..

Per si a algú li interesa el tema de màquines virtuals:
https://listas.hispalinux.es/pipermail/grulin/2006-December/004647.html

Concretament el linux-vserver és molt atractiu..

Quim