[gilug.org] Propostes

Blackhold blackholdmailer gmail com
2006-03-22 11:09:07 UTC

On Wednesday 22 March 2006 08:41, telejet wrote:
> Hola a tothom,
>
> Sóc l'Ivan, el dinamitzador del Telejet, els telecentre del Consell
> Comarcal de la Garrotxa a Olot. Fa temps que estic a la llista però
> encara no he participat, ja era hora.

Hola, benvingut

> Al telecentre des de l'any passat mirem de fer servir i promoure el
> programari lliure tant com puguem, tant en els cursos com en activitats.
>
> Abans que salti ningú, el telecentre ara mateix funciona amb Windows (i
> Mac) tot i que enguany ficarem l'arranc dual. Tenim molts usuaris de
> l'escola d'Art que necessiten (els profes els ho demanen) photoshops,
> freehands, quark, i tot amb pantones per tant no es qüestió de tirar
> d'emuladors, per la resta d'usuaris no hi hauria cap problema. Ara que
> parlem del tema:
felicitats per la decisió, i llàstima per els usuaris de l'escola d'art

> PROPOSTA 1: Algú, a poder ser que treballi en el món de les arts
> gràfiques per fer una xerrada a l'escola d'art (per convèncer o obrir
> les mires dels profes) sobre eines de programari lliure en disseny
> (Gimp, Inkscape, Scribus) i situació actual. Necessitem algú que conegui
> el tema i el món tancat de les impremtes i d'aquesta professió amb els
> seus programes i pantones. Les eines que he comentat per fer coses web i
> impressió cassolana perfecte però per impressió professional....fa temps
> que busco algú però no hi ha manera.
Jo he treballat durant un any i mig en una impremta i he pogut veure per sobre
com funcionaven, quines eines fèien servir i d'algunes n'he après 4 trucs
bàsics.
Els programes de disseny basats en software lliure encara es queden un xic
curts davant de programes tan potents com photoshop, indesign, quark-xpress,
etc. de moment les eines més conegudes són:
- Gimp (bon programa, però no és vectorial)
- Inkscape (la possible substitució de freehand)
- Scribus (l'equivalent al quark-xpress...)
- Blender (3D Studio Max, Cinema 4D, swift 3D...)
- PureData (és un programa-llenguatge on tu li entres dades i mitjançant la
modificació d'uns objectes en treus un resultat, fa poc que hi estic posada i
encara no hi he tret l'entrelligat, videojockey, perquè te'n facis una ideia,
però el programa va molt més enllà)

> PROPOSTA 2: Com ja sabeu el dissabte 22 d'abril organitzem una Install
> Party a Olot juntament amb l'Associació d'Ordinadors Enllaçats i el
> Gilug, serà de 10 a 2 i de 16 a 20 al Núria, carrer del Carme 8, i
> m'agradaria que confirmessin assistència algú
Perfecte! podeu comptar amb mi per ajudar a fer les installs...

> [...]
> promoció addient podem agafar prous usuaris i tirar endavant els cursos
> amb el creador de la docu fent de tutor.
>
> PROPOSTA 4: qualsevol tema relacionat amb difusió de les noves
> tecnologies i formació, si us veieu capaços d'explicar i fer entenedor i
> atractiu el flickr, delicious, digg, meneame, blogs, bluetooth...
>
> PROPOSTA 5: estem organitzant una LAN party de cares a finals de setembre
> juntament amb els AOE i Gironalanners, en la qual també es faran cursos i
> tallers, per tant ja comptem amb una altra Install Party (us espero :) )
una LAN party de quants dies? possiblement al pavelló firal (m'ha dit un
ocellet)
> però també música amb linux (algú del Gilug ho domina),
pure data (coneixo a gent que en sap un niu)
> i si hi ha algú
> que pot proposar més temes perfecte (blender, jocs en linux... etc)
> Per cert, per tot es paguen les hores, encara que ho feu per voluntariat
> ho trobem lògic i Olot és lluny, no gran cosa, uns 19,82 €/hora si és
> bàsic i uns 25€ si és especialitzat, i per la creació de la documentació
> igual.
Uix, jo m'acabo de comprar un cotxe i estic pelada, i a més a aquests preus...
potser ens veiem algun altre dia... què es fa, difusió del software lliure o
negoci? que jo sàpiga l'ús del núria és gratuït (o a molt baix preu), perquè
pagar tant a l'hora?

> Fins ara,
>
> Ivan

---