[gilug.org] Curs

Oriol Pellicer i Sabrià oriol elsud org
2006-03-21 23:01:46 UTC

A Dimarts 21 Març 2006 19:51, Albert Johé va escriure:
> Penso que la opinió del "professor" no està gens desencaminada, tant pel
> que fa a GiLUG com pel que fa al curs i a la participació.

D'acord. Volia contestar a en Marc, però aprofitaré el teu mail per
contestar-ho tot. Ja sabem la vostra opinió, ara us exposaré la meva.

El Grup d'Usuaris/es de GNU/Linux i Programari Lliure de les Comarques de
Girona va començar l'any 2002 arran d'una proposta d'Install Party que va fer
un grup reduït de persones (entre ells jo), que a través de elsud.org i
l'Universitat Popular Alternativa (ara extingida), va desenvocar en la
fundació d'un LUG (ara GiLUG). Hemeroteca:
http://elsud.org/index.php?name=News&file=article&sid=226 .

Aquesta associació, lliure, de persones amb interessos comuns (bàsicament el
programari lliure), ha anat fent coses des de llavors, amb més o menys
intensitat. Entre aquestes coses hi ha: diverses install parties (Salt,
Cornellà de Terri, Ripoll, Banyoles), web, llistes de correu, trobades de
grup per parlar del programari lliure, patrocini de punt d'accés inalàmbric a
un Centre Social (La Màquia), sopars, samarretes i suadores per a finançar
els CDs que s'han repartit gratuïtament, etc. etc.

I després de tota aquesta feina desinteressada (que ha costat pasta a més d'un
de nosaltres) ara em surt algú dient que el GiLUG està controlat per alguna
espècie de contuberni empresarial? Es pot saber de què parleu? Em sento
bastant frustrat. Marc: crec que abans d'escriure coses així hauries de
comptar fins a 10. I si realment creus això que dius, per què no parles clar
i ens dius a tots de què parles? T'has passat tres pobles.

El GiLUG no té res a veure amb _cap_ empresa privada. I si us molesteu en
mirar els arxius de la llista, veureu que vaig ser un dels defensors de la
independència econòmica i organitzativa del GiLUG quan en algun moment es va
proposar el patrocini privat.

> Tots aquells que vulgueu fer alguna cosa de cursos i formació, feu-m'ho
> saber si us plau en privat. Tinc informació que us pot interessar.

_Tu_ tens informació que ens pot interessar? i no la fas pública a aquesta
llista? I al mateix temps insinues que aquesta associació no és democràtica?

> I també vull fer dues preguntes :
> 1.- Què necessito per fer canvis estructurals al web de GILUG?

Res. Tan sols has de dir-ho a la llista, que és el màxim òrgan de decisió del
GiLUG (tal i com vam decidir entre tots), i si a l'assemblea li sembla bé
tens tot el dret de fer-ho.

> 2.- De qui és el web i on es discuteix el que s'hi posa?

El web és de tots. El servidor no, i si vols deixar un espai al teu servidor i
encarregar-te de la llista, per mi encantat. I com ja he dit, on es decideix
que s'hi posa i de quina manera és a la llista, o en el seu defecte, a les
assemblees presencials. Va quedar ben clar a les assemblees (on, per cert, no
et recordo) que era una organització no-jeràrquica sinó horitzontal, i que si
algun dia es decidien càrrecs era per imperatiu legal (cosa que al final no
va fer falta).

> Simplement dir que aquest curs, que tant prometia sempre es pot reutilitzar
> en altres llocs si s'escau.
> Que entenc perfectament el que dius quan no vols fer-lo per gent entesa i
> que aquí em tens per organitzar-lo.
> No vull entrar en els continguts perquè ja he donat la meva opinió prous
> vegades sobre el què hi hauria d'haver.
>
> Gràcies i espero resposta!!

Podeu montar cursos, webs i llistes on vulgueu i quan vulgueu, però sisplau,
no distorsioneu la llista del GiLUG dient coses sense cap ni peus i fent
acusacions gratuïtes i absurdes. Altra feina tenim.

Salut.
--
"Qui no vulgui pols que no vagi a l'era"

Clau pública a www.elsud.org/~oriol/public_key2.gpg