[gilug.org] El servei de web

Eduard Vidal i Tulsà eduard vidal pas udg es
2006-01-10 10:09:54 UTC

En/na Oriol Pellicer i Sabrià ha escrit:
> [...]
>
> Jo opto per la darrera opció, i a més es va comentar que es podia muntar tipus
> taller per tal que la gent que no ho ha fet mai veiés com es configura un
> apache, mysql, etc.
> Crec que seria molt millor per tots, ja que tindríem un control molt més
> directe de tot plegat, i la possibilitat d'aprendre alguna cosa. Podríem fer
> canvis quan i com volguéssim, sense demanar res a ningú (tampoc has
> especificat les condicions que ens ofereixen: publicitat, condicions d'accés,
> espai, transferència, comptes...), i sense lligar-nos a una empresa.
Bueno tenim php, mysql i correu, només cal que hi posem un link com
sourgeforge, per que saben que nosaltres som treballadors potencials a
la seva empresa :)
El tema tamany no se quan hi podem posar-hi, crec que cap un giga, però
no n'estic segur :)
Tenim acces per ftp. i a la web i podem gestionar-hi dns.

> D'altra banda, si es decidís acceptar el hosting d'alguna empresa, crec que un
> requeriment mínim hauria de ser tenir la web en el nostre idioma (no és el
> cas de www.serveisweb.com, que a més sembla que està tot muntat sobre
> programari privatiu .asp).
L'espai que cedeixen es en hi a més estant migrant tota l'empresa a
linux, per el tema llicències de microsoft, per a proveeidors (llicencia
mensual x processador).

> Dit això, i perquè no quedi sense proposta, m'ofereixo per allotjar la web al
> servidor de casa (el que hi ha la llista del gilug i altres webs des de fa 4
> o 5 anys). Ja hi havia estat al principi i pel trànsit que té la web crec que
> pot tirar perfectament. Sobre el tema del "taller" potser s'hauria de fer en
> un altre lloc perquè on està no hi cabem i no el puc parar ;), però si algú
> em dóna un cop de mà podem muntar un taller d'apache o el que sigui en una
> altre lloc. Si algú més té ganes d'oferir el hosting, cap problema.

A mi aixó del taller, montar el nostre servidor i tal no em sembla pas
mala idea. Jo mateix tinc webs a casa :).
Pero mentrestant, pasem de sourgeforge, no?
Jo tindre espai per montar el taller cap al abril.