[gilug.org] El servei de web

Oriol Pellicer i Sabrià oriol elsud org
2006-01-10 09:36:36 UTC

A Dimarts 10 Gener 2006 10:08, Eduard Vidal i Tulsà va escriure:
> Els de serveisweb.com, ja han preparat el accés a un espai web, per que
> hi pogem fer el que feiem fins fa poc a sourceforge.
> Ja tenim user i pass :)
> No tinc el correu de l'Eduard Carreras :P i per aixó ho envio per aqui :)

Em sembla que no vam pas arribar a decidir res sobre on allotjaríem la web del
GiLUG. He estat mirant el fil on en parlàvem i hi havia diferents propostes:

-allotjar-ho en una empresa privada que ens oferís espai
-muntar un servidor casolà (hard i soft) en una adsl
-aprofitar un servidor casolà d'algú que ja estigui en funcionament per
posar-hi la web

Jo opto per la darrera opció, i a més es va comentar que es podia muntar tipus
taller per tal que la gent que no ho ha fet mai veiés com es configura un
apache, mysql, etc.
Crec que seria molt millor per tots, ja que tindríem un control molt més
directe de tot plegat, i la possibilitat d'aprendre alguna cosa. Podríem fer
canvis quan i com volguéssim, sense demanar res a ningú (tampoc has
especificat les condicions que ens ofereixen: publicitat, condicions d'accés,
espai, transferència, comptes...), i sense lligar-nos a una empresa.

D'altra banda, si es decidís acceptar el hosting d'alguna empresa, crec que un
requeriment mínim hauria de ser tenir la web en el nostre idioma (no és el
cas de www.serveisweb.com, que a més sembla que està tot muntat sobre
programari privatiu .asp).

Dit això, i perquè no quedi sense proposta, m'ofereixo per allotjar la web al
servidor de casa (el que hi ha la llista del gilug i altres webs des de fa 4
o 5 anys). Ja hi havia estat al principi i pel trànsit que té la web crec que
pot tirar perfectament. Sobre el tema del "taller" potser s'hauria de fer en
un altre lloc perquè on està no hi cabem i no el puc parar ;), però si algú
em dóna un cop de mà podem muntar un taller d'apache o el que sigui en una
altre lloc. Si algú més té ganes d'oferir el hosting, cap problema.

> Bon Any!

Igualment!

--
"Qui no vulgui pols que no vagi a l'era"

Clau pública a www.elsud.org/~oriol/public_key2.gpg