RE: [gilug.org] RE: Vuit municipis gironins seran elsprimers a participar en un projecte per crearl'administració electrònica (amb Microsoft)]

Actiu informatica informatica actiu net
2005-09-23 17:25:42 UTC

Jo crec que es poden respondre TOTS i cadascun dels punts de la informació que ens ha arribat, tot i amb això també estic d'acord
amb què es tracta de quelcom molt més enllà de l'àmbit tècnic.

El programari privatiu ha fet que fins ara els ajuntaments anessin amb una sabata i una espardenya, i a sobre sense tenir un control
gaire transparent de les dades de caràcter personal de la gent.

Les diputacions (i després els C.Comarcals) actualment són les principals impulsores de la informatització i estrategies
tecnològiques dels ajuntaments, sobretot dels més petits, que desde fa pocs anys tot just tenen un (o uns pocs) PC per a processar
textos i prou.
...i molts d'aquests petits ajuntaments tenen l'administratiu la meitat del temps ocupat netejant spam i lluitant contra els virus
que no saben d'on baixen.

Microsoft no ofereix cap servei de suport adient per als petits ajuntaments (i cal a dir també que les diputacions el dónen molt
precari), i menys en català.

No és viable tampoc que amb la butxaca de tots i totes no fem més que pagar un munt de llicències de Microsoft Word (que se li han
de fer pedaços per a corregeixi en català), doncs una per a cada ordinador de cada ajuntament, cada biblioteca, cada centre
cultural, cada consell comarcal, cada diputació, etc. I A SOBRE EL PROGRAMA CADUCA PERQUÈ S'HAURÀ D'ACTUALITZAR BEN AVIAT. I el preu
ni tan sols inclou que algú l'instal·li a l'ordinador.
Això són molts calés, doncs amb el mateix pressupost es poden implantar solucions i serveis millors que puguin compartir tots els
ens públics. I encara no he esmentat les llicències del 20 d'ous, de tot el paquet Office (que porti Outlook perquè sinó no hi ha
calendari) tooot multiplicat pel número d'ordinadors, i sense suport ni persona que instal·li ni català per enlloc.

I a sobre sense saber què fan realment aquests programes, com el xupiguay MSN Messenger (inclòs i ben encastat) que comunica el frau
de llicències que es produeixi, o el MSN Explorer que estudia la conducta internauta de l'usuari "per a fins comercials". Amb
aquestes condicions, a veure qui s'atreveix a gestionar els comptes bancaris de l'ajuntament amb uns navegadors així.

En fi, tot això ho he escrit molt depressa, però em sembla que hi ha molt fàcil contesta a tot el què escopeixin els "antilliures"
de Microsoft. Fins i tot tenint en compte que moltes de les grans màquines (de grans empreses) roden sota Unix.

,
Narcis Garcia