[gilug.org] RE: Vuit municipis gironins seran elsprimers a participar en un projecte per crearl'administració electrònica (amb Microsoft)]

Xavier de Palau xdepalau gmail com
2005-09-23 22:48:30 UTC

Estas parlant d'un problema tècnic o empresarial, i, al meu entendre, no hem
de tractar l'estructura d'una societat com si fos el model d'empresa. La
tecnologia, a més de ús quotidià, forma part de l'infraestructura de la
nostra societat: les administracions, l'educació, llocs de treball, etc. Quan
les nostres dades estan allotjades en ordinadors i connectats en xarxes, com
a ciutadants, hem d'exigir quin és el programari on depositarem la confiança.
Que cadascú posi el que vulgui a casa o a la seva empresa privada, però quan
es tracta d'institucions públiques no, i menys amb els meus impostos. No
oblidem que aquesta tecnologia ha de manipular informació, i la informació és
poder, poder per alliberar o per a esclavitzar. No és un problema tècnic, és
un problema de llibertat.
La meva opinió és que falta predisposició, els nostres administradors no han
sabut (o volgut) copsar el missatge del programari lliure.

Salutacions

Xavi

A Divendres 23 Setembre 2005 17:55, JORDI CATA CASTILLO va escriure: