Re: [gilug.org] RE: Vuit municipis gironins seran elsprimers a participar en un projecte per crearl'administració electrònica (amb Microsoft)]

Toni Hermoso Pulido toniher softcatala org
2005-09-23 16:43:23 UTC

Al 23/09/05 17:55, En/na JORDI CATA CASTILLO ha escrit:
> Hola,
>
> volguem o no volguem les solucions basades en programari privatiu son molt
> més conegudes per empreses grans (i els seus treballadors) que veuen en
> aquest tipus de software el presitgi i el suport d'altres empreses com
> Microsoft.
>
> No obstant cada cop més les empreses grans veuen solucions basades amb
> programari lliure solucions interesants, però la realitat es que creec que
> encara falta molt per que el software lliure a nivell empresarial (ERP,
> Gestió Documental, etc) tingui cabuda en aquest mon.

> [...]

Al meu entendre, aquí no estem parlant principalment d'empreses grans,
sinó d'administracions PÚBLIQUES. I encara que Microsoft o polítics com
en senyor Piqué (i molts altres d'un i altre color) consideren que la
dualitat programari privatiu/lliure és una qüestió estrictament tècnica,
molts dels que estem en aquesta llista, de ben segur, considerem que no
és només així.
Les diputacions estan determinant als seus ciutadans un model
d'administració electrònica que pot coartar de forma notable el marge
d'elecció dels ciutadans (estàndards web, elecció personal del
programari i SO) i al mateix temps crear una major relació de
dependència a uns proveïdors que, a diferència que els basats en el
programari lliure, es caracteritzen per un model menys transparent i
flexible respecte als usuaris (en aquest cas, els ciutadans del 8
municipis).
És un tema realment seriós, i del que han de respondre els responsables
polítics implicats.

--
* Toni Hermoso Pulido
   web: http://drac.homelinux.org