[gilug.org] Activació del DMA en els CDROM's o DVD's.

Jordi Pujol jordipujol arsystel com
2005-09-16 17:29:05 UTC

de totes maneres, el fitxer amb els noms dels moduls que es carreguen quan el
kernel inicia, es el /etc/modules
aquesta tarda ho he tornat a provar,
no se que pot faltar en aquest proces, pero no em surt el DMA.

amb Debian, engego amb un kernel estandard
linux-image-2.6.12.1-686-smp

edito els moduls que s'han de carregar quan arrenca el sistema
# kwrite /etc/modules
piix
ata_piix

i per estarne mes segur, poso els alies que corresponen al modules.conf, faig
un nou fitxer en el directori /etc/modutils,
# cd /etc/modutils
per exemple l'anomeno
# cp aliases disk-custom
edito "disk-custom" i deixo nomes les dues linies
# kwrite disk-custom
alias ide_hostadapter piix
alias scsi_hostadapter ata_piix

despres faig
# update-modules
# depmod -ae
comprovo que han quedat les dades correctes en els fitxers:
# less /etc/modules
# less /etc/modules.conf
paro i torno a engegar amb el mateix kernel
i no va:
# hdparm -d1 /dev/hda

/dev/hda:
 setting using_dma to 1 (on)
 HDIO_SET_DMA failed: Operation not permitted
 using_dma    =  0 (off)

A Divendres 16 Setembre 2005 15:14, Jordi Pujol va escriure: