[gilug.org] Firewall i QoS

Eduard Vidal i Tulsà eduard vidal pas udg es
2005-11-24 10:27:51 UTC

En/na  ha escrit:
> bones,
>
> Tinc un router+wireless Zyxxel d'aquests de telefonica configurat a multipuesto.
>
> Llavors hi tink montat un servidor de web,smtp,pop3,imap,ssh i de tant en tant
> poso amb marxa el mldonkey.
>
> ultimament tink un veï que li deixo la meva connexió , ell diu que sols s'ha de
> baixar correus i mirar 4 webs.. no se .. jo noto que ara que tink 1024 de
> Connexio
> quan em poso a baixar alguna coseta .. em va a 15K, 20K o sigui que no crec que
> el meu correu electronic gasti tant d'ample de banda i mes si tink el mldonkey
> [...]
jo al meu veí, que afectivament, només gasta http... li anava fatal.
li vaig fer un radio enllaç entre el meu ruter i un altre que estava lo
mes a prop del meu, però al seu pis.
li he fet arrivar un cable de xarxa fins al seu pis, tenim una serie de
tubs, per la conexio del cable, i també per telefonica, i no hem tingut
problemes :D
i ara li va moolt més ràpid.

> resulta que vull configurar un QoS i m'agradaria que em donesiu consell de com
> montar el tinglado.
Per que no poses el vei que conecti a traves de eth1 del teu server
abans de provar el QoS, pots provar de sniffar tot el que ell sol
conectar, o algo així?
El meu veí utilitza el meu mldonkey, es lo que te de bó usar el mldonkey
via web ;)

> [...]
> servidor com a router + firewall + qos igualment
>
> No se que seria millor .. si el servidor amb 1 sola tarja de xarxa o amb 2 .
> si algu em diu millor amb 2 pk ?
>
> l'altre dupte que tink és quan el mldonkey esta funcionant ... tot i que em
> baixin de mi a 5 K.. o tink limitat a Down 20 K i UP 5K ..
>
> va tot super lent , he setint a dir que és degut a les taules NAT que al rebre
> tantes connexion del mldonkey el router va una mica grogi..
>
> quina seria la millor solucio , configurar mldonkey per traballar amb menys

jo tinc el mldonkey amb pilons de conexions obertes, i no em fa vaixar
el rendiment, de descàrrega per ftp (per ex.).
Potser que telefonica et castigui d'alguna manera per usar els ports
típics de p2p?
no se, només és una ideia.