[gilug.org] Firewall i QoS

gilug espipinxo com gilug espipinxo com
2005-11-24 09:09:34 UTC

bones,

Tinc un router+wireless Zyxxel d'aquests de telefonica configurat a multipuesto.

Llavors hi tink montat un servidor de web,smtp,pop3,imap,ssh i de tant en tant
poso amb marxa el mldonkey.

ultimament tink un veï que li deixo la meva connexió , ell diu que sols s'ha de
baixar correus i mirar 4 webs.. no se .. jo noto que ara que tink 1024 de
Connexio
quan em poso a baixar alguna coseta .. em va a 15K, 20K o sigui que no crec que
el meu correu electronic gasti tant d'ample de banda i mes si tink el mldonkey
parat.

resulta que vull configurar un QoS i m'agradaria que em donesiu consell de com
montar el tinglado.

Posar el router com a mono puesto, configurar el servidor com a router +
firewall + qos

l'altre opcio serìa .. deixar el router com a multipuesto .. i configurar el
servidor com a router + firewall + qos igualment

No se que seria millor .. si el servidor amb 1 sola tarja de xarxa o amb 2 .
si algu em diu millor amb 2 pk ?

l'altre dupte que tink és quan el mldonkey esta funcionant ... tot i que em
baixin de mi a 5 K.. o tink limitat a Down 20 K i UP 5K ..

va tot super lent , he setint a dir que és degut a les taules NAT que al rebre
tantes connexion del mldonkey el router va una mica grogi..

quina seria la millor solucio , configurar mldonkey per traballar amb menys
connexions ?

gràcies.