[gilug.org] més p2p, al gra

Eduard Vidal i Tulsà eduard vidal pas udg es
2005-11-16 12:11:10 UTC

En/na Marc Torres ha escrit:

>Bé, ·el "rutero" no està dins el PC, és la capseta negra de la que
>parles més avall (en realitat pel que dius no és un router)

>Pos aquesta informació és interessant, però vol dir que si tens un
>modem, el teu ordinador té una IP pública, per tant jo de tu deixaria
>el firewall activat i em curraria les regles per obrir els ports que
>vulguis i prou. Un bon lloc per entendre el tema dels firewalls és
>[1], tot i que aquí explica la teoria, i com posar-lo en marxa, pots
>usar alguna GUI com ara el KMyFirewall (no l'he fet servir mai jo)

Si, jo tinc el mateix, cable-módem. Suposo que el tens conectat amb un
fil que sembla una conexió telefonica però de 8 fils (xarxa
informàtica), directament a l'ordinador.
Si és així, aixó vol dir que no tens ruter, i per tant l'unic tallafocs
que tens es un que hi ha dintre la teva suse. Suposo que ha d'haver a
dintre el yast alguna utilitat de tallafocs.
Mira de obrir el tallafocs a aquestos ports que et diuen, i al reiniciar
el mldonkey, ja hauria de conectar-se sense el lowId.
Si no ho aconsegeixes, es que son altres ports els que et calen :-).
Per fer proves, el tallafocs es pot desactivar, a aquesta part del yast
segur que ho troves.
Amb el tallafocs desactivat, segur que no has de tenir lowID.

Sort!