Re: [gilug.org] més p2p, al gra

Marc Torres sarinyo gmail com
2005-11-16 08:26:52 UTC

> [...]
> del kmldonkey?). No sé si algú ha tret el tema o no perquè no m'he llegit tot
> el fil, però jo repassaria la configuració del router. Ja has obert els ports
> que toquen (per exemple tcp 4661, tcp 4662, udp 4665) i els has redirigit a
> la IP del teu PC?"
>
> Jo li responc:
> "Ignoro com es fa tot això (ni sabia que tingués un rutero dins la
> computadora)
> i el que vaig fer va ser buscar a internet que carai volia dir lowid. Com que
> vaig llegir lo dels ports tancats i el firewall, simplement el vaig
Bé, ·el "rutero" no està dins el PC, és la capseta negra de la que
parles més avall (en realitat pel que dius no és un router)

> I jo li envio:
> "A veure, entre l'ordinador i la connexió de telèfon hi tinc una capseta amb
> unes llumetes verdes (els d'auna m'ho van vendre com a cable-módem), és un
> THOMPSON model TCM410. no sé si és això el que volies saber...."
Pos aquesta informació és interessant, però vol dir que si tens un
modem, el teu ordinador té una IP pública, per tant jo de tu deixaria
el firewall activat i em curraria les regles per obrir els ports que
vulguis i prou. Un bon lloc per entendre el tema dels firewalls és
[1], tot i que aquí explica la teoria, i com posar-lo en marxa, pots
usar alguna GUI com ara el KMyFirewall (no l'he fet servir mai jo)

> Ara, simplement voldria saber com veure la situació dels ports i saber com
> obrir els ports del primer paràgraf (tcp 4661, tcp 4662, udp 4665) i
> redireccionar-los ala IP del meu PC.
Bàsicament no caldrà redireccionar-los si dius que tens un mòdem. Per
saber quins ports tens oberts pots anar a [2], fes-ho amb el mldonkey
actiu!

Salut i sort,

Marc.

[1] http://www.pello.info/filez/firewall/iptables.html
[2] http://www.internautas.org/w-scanonline.php (de totes maneres hi
ha molts escanejos on-line, busca una mica :D)

PD: Si no saps quina diferència hi ha entre un IP pública i una de
privada, i què és el NAT, pots buscar per google, t'ajudarà a entendre
una mica més el tema de xarxes. Et deixo dos enllaços per començar:

http://es.wikipedia.org/wiki/NAT (amb català no hi és, segurament en
anglès hi ha més info)
http://es.wikipedia.org/wiki/Direccion_IP (en català sí que hi és,
també segurament en anglès hi ha més info)