[gilug.org] més p2p, al gra

Lourdes Mallorquí i Dani Fossas lourdes dani gmail com
2005-11-16 06:51:41 UTC

Hola, com anem?

A veure, anem al gra. De moment deixo estar lo del sancho GUI i vaig a
concentrar-me en el problema de les reiterades connexions i desconnexions del
meu mldonkey.
Efectivament, com apuntava en Xavi pot ser que el problema de que em baixin
molt poques coses siguin les poques fonts i el fet que demano "rareses", però
insisteixo en allò  que he dit a dalt.

L'Oriol suggeria:
"Probablement el problema que tens és que tens un lowid (diu res a la consola
del kmldonkey?). No sé si algú ha tret el tema o no perquè no m'he llegit tot
el fil, però jo repassaria la configuració del router. Ja has obert els ports
que toquen (per exemple tcp 4661, tcp 4662, udp 4665) i els has redirigit a
la IP del teu PC?"

Jo li responc:
"Ignoro com es fa tot això (ni sabia que tingués un rutero dins la
computadora)
i el que vaig fer va ser buscar a internet que carai volia dir lowid. Com que
vaig llegir lo dels ports tancats i el firewall, simplement el vaig
treure...."

L'Oriol continua:
"No sé quin mòdem/router adsl tens, però bàsicament es tracta de fer el que
t'he dit a l'altre correu en el router, normalment a través del navegador, no
al teu PC. El que no et deixa passar el trànsit adequadament és el router.
Aquest ha de deixar passar les peticions a uns determinats ports cap a dins i
llavors saber-los tornar a on toquen (això que explico tant malament es diu
NAT, ho pots buscar). Digues quina "cosa" (marca i model) tens connectada
entre l'ordinador i la connexió telefònica, a veure si ho resolem."

I jo li envio:
"A veure, entre l'ordinador i la connexió de telèfon hi tinc una capseta amb
unes llumetes verdes (els d'auna m'ho van vendre com a cable-módem), és un
THOMPSON model TCM410. no sé si és això el que volies saber...."

Ara, simplement voldria saber com veure la situació dels ports i saber com
obrir els ports del primer paràgraf (tcp 4661, tcp 4662, udp 4665) i
redireccionar-los ala IP del meu PC.

Apa, siau

Dani