[gilug.org] Clonar disc dur

K k k udg es
2005-11-15 12:02:48 UTC

Marc Torres wrote:
> Hola llisteros!

Hola penya!

Doncs lo de clonar un disc dur, ho he fet mes d'una vegada,
(em fa mandra re-instal.lar des de 0 :-), i a l'estil "avecrem",
(a mano, avecrem a mano...) he trobat aquests metodes:

http://jasp.org/i

Actualment, cal tenir en compte el seguent: Primer de tot,
que aixo no fa cap disc dur arrencable. Un cop clonat,
caldra re-instal.lar el arrancador que toqui (lilo, grub, etc...).

I segona cosa: Ja fa foorça temps, (jo no m'hi havia ficat garire),
que quan instal.les qualsevol linux, aquest, instal.la, el arrancador
(lilo, grub o el que sigui), despres el kernel, i despres la resta
de paquets.

Doncs us podreu fixar, que el paquet del kernel, inclou (entre altres),
3 parts: Primer de tot, el kernel propiament dit, per
exemple, tal com jo ho tinc: (debian 3.1):

# uname -r
2.6.8-2-686

# ls /boot/vmlinuz-`uname -r`
/boot/vmlinuz-2.6.8-2-686

Tambe hi han els moduls corresponents:

# ls /lib/modules/`uname -r`
[...]

I despres, hi ha la imatge "initrd":

# ls /boot/initrd.img-`uname -r`
/boot/initrd.img-2.6.8-2-686

Tambe hi ha els fitxers "config", i el "System.map", pero aquests ja no
son vitals per l'arrancada del sistema.

La questio important, es que la imatge Initrd, es lo primer que el
kernel llegeix del disc dur, obre i "hi salta". la imatge
"initrd" es un fitxer "cpio.gz", (com el tar.gz), que inclou
la configuracio inicial del sistema, els moduls que s'han de carregar,
etc. I el detall important, es que aquesta imatge, no esta
"estaticament" dins del paquet del kernel corresponent, si no que
es genera dinamicament al instal.lar el paquet, segons sigui i/o
estigui el nostre PC en el moment d'instal.lar el susoditx paquet
del kernel.

Per tant, podria ser (a mi m'ha passat), que clonant un disc dur
en una maquina massa diferent, i un cop activat ben activar el lilo
o el grub corresponent, el kernel si que arrancava, pero ja no
passava de la imatge initrd, donat que aquesta havia estat generada
i "tunejada" en un altre PC...

Aixo ens obre la possibilitat, que si volem una maquina molt particular,
dedicada a una sola feina molt especifica, pot ser bona idea generar
un fitxer "initrd" a mida... (Ideia que em va proposar l'Eduard, pero
que encara no he provat...)

Vaigi be!

      Carles