[gilug.org] Clonar disc dur

Actiu informatica informatica actiu net
2005-11-15 12:09:04 UTC

Compte, no copiis mai tot un MBR d'un disc dur a un altre a menys que siguin idèntics (marca, model i mida).
En el MBR hi ha enregistrades les mides del disc dur (cares, pistes, sectors) i la ubicació de les particions. Això significa que,
si trepitgessis el MBR d'un disc dur amb els 512 octets del sector MBR d'un altre diferent, el sistema operatiu podria deslocalitzar
a on ha de llegir i gravar les dades.

Una altra cosa és que només copiis justament les dades corresponents al programa d'arrencada, però per a posar programa d'arrencada
al disc dur de destí és més fàcil utilitzar les eines d'instal·lació de LILO i similars, que ja són preparades per a colocar-ho tot
bé.

,