[gilug.org] Responsabilitat sobre continguts anonims

Actiu informatica informatica actiu net
2005-11-09 00:37:23 UTC

Sobre la censura i la protecció de la llibertat d'expressió:

1. Primer de tot s'ha de fer pública la política editorial en un fòrum.
Després has d'actuar segons aquesta política, que se suposa que ha de complir la legislació vigent pel què fa a la preservació dels
drets de les persones.
Podries tenir per exemple, la política de què si algú hi fa una amenaça, o hi publica dades personals d'algú altre (telèfon, adreça,
fotos íntimes, etc.) ho elimines. Per a aplicar aquesta política n'hi hauria d'haver prou amb què se't queixin.
Igualment, però, has de donar alguna dada de contacte per a què si algú no està d'acord amb la teva política (perquè t'han demanat
que censuris una opinió, per exemple), la mateixa persona que reclama o un ens policial o judicial es pugui posar en contacte amb
tu, i així puguis valorar què és el què està passant abans de què et vegis afectat sobre el paper.

2. Tu pots excloure't de la responsabilitat de les opinions que s'expressen en el teu mitjà de publicació, però legalment aquest
mitjà ha de complir la llei, i ha de condicionar el seu ús també al compliment de la llei.
Com que tu mantens publicats els continguts, i tens els mitjans per a manipular-los, legalment et poden obligar a eliminar coses.
Estem en el mateix, se't pot queixar un visitant, i potser ja de bon principi decideixes que el requeriment és raonable, però potser
s'enrabia amb la teva política anti-censura i ho intenta per la via judicial. Aleshores, legalment has de fer cas del què ordeni (si
és que ho fa) un jutge.

Oferir vies de diàleg (i exercir-lo) és la millor barrera contra aquests problemes, ja que a tothom li fa mandra recórrer als
tribunals, i prefereixen abans intentar-ho amb l'administrador dels continguts.
De tota manera també hi ha la qüestió de la ubicació dels continguts (si estan o no en el territori afectat per la justícia
utilitzada), doncs si mantens continguts allotjats fora (domini, servidor i dades), aleshores jo no sé quin llindar té el tema.

,