[gilug.org] Patents i companyia

Lourdes Mallorquí i Dani Fossas lourdes dani gmail com
2005-11-08 21:22:06 UTC

A Dimarts 08 Novembre 2005 21:18, Albert Johé va escriure:
> Jo entenc que hi ha coses que poden servir a la humanitat i que per
> tant és molt bo que tothom sàpiga com va. I coses que van destinades a
> oferir un servei a algú i que per tant no afecta a la globalitat.

Perdona la meva ignorància (en informàtica i algoritmes). Jo no hi entenc en
tot això, però el meu primer ordinador (tinc 42 tacos) té instal·lada una
distribució GNU/Linux (complicant-me la vida, perque tothom té un parent un
amic o un veí que li pot fer un cop de mà amb Window$, i en canvi Jo m'he
enmerdat). I SÍ, tot afecta a tothom. Això és un gran ecosistema.

> El problema del software lliure és que es pensen per filosofia que
> tots els programes són per tothom, i no és així. N'hi ha que són per
> algú, i que a més de tu hi ha altres competidors que volen vendre-li
> els serveis. Doncs bé, si per casualitat ets el dissenyador d'un
> algoritme que els altres "encara" no tenen i no afecta al benestar de
> la humanitat doncs no veig perquè coi tothom ha de saber com funciona?
> Ja ho ensenyaràs quan sigui popular, no?

Jo SÍ que penso que tot és per tothom. No sé quants anys téns Tú, però quan Jo
era bastant més jove hi havia gent que creia en les utopies i no hippys de
postal com els d'ara (tots amb les seves rastes -dread locks- i tal).

> Per altra banda, jo no em crec més intel·ligent que la resta. Però
> encara que ho cregués no veig perquè no puc amagar una part del meu
> algoritme. O sigui no només els intel·ligents tenen bones idees
> jajajajajaja...

No comment.

> Les llicències BSD m'agraden més que les GPL, són més orientades al
> comerç i l'economia i pensar en l'economia no té res a veure amb no
> pensar amb el món.

Hi ha economia i economia. I l'economia ens està portant a tots a la merda.
Qui vulgui entendre'm ....

> Bé senyors, aquest mail no és per seguir creant follón. Crec que
> estaria bé fer unes jornades sobre llicències per a petits empresaris
> i usuaris que vulguin assistir-hi, però amb visions no només d'una
> banda, sinó de les diferents parts i que puguem veure les diferents
> opinions que hi ha.

Et demano disculpes de nou per la meva intromissió (jejeje) però és que feia
dies que seguia el tema i no me'n podia estar.

Una salutació.

dani