[gilug.org] Patents i companyia

Albert Johé albert johe gmail com
2005-11-08 20:18:17 UTC

Jo entenc que hi ha coses que poden servir a la humanitat i que per
tant és molt bo que tothom sàpiga com va. I coses que van destinades a
oferir un servei a algú i que per tant no afecta a la globalitat.

El problema del software lliure és que es pensen per filosofia que
tots els programes són per tothom, i no és així. N'hi ha que són per
algú, i que a més de tu hi ha altres competidors que volen vendre-li
els serveis. Doncs bé, si per casualitat ets el dissenyador d'un
algoritme que els altres "encara" no tenen i no afecta al benestar de
la humanitat doncs no veig perquè coi tothom ha de saber com funciona?
Ja ho ensenyaràs quan sigui popular, no?

Per altra banda, jo no em crec més intel·ligent que la resta. Però
encara que ho cregués no veig perquè no puc amagar una part del meu
algoritme. O sigui no només els intel·ligents tenen bones idees
jajajajajaja...

Les llicències BSD m'agraden més que les GPL, són més orientades al
comerç i l'economia i pensar en l'economia no té res a veure amb no
pensar amb el món.

Bé senyors, aquest mail no és per seguir creant follón. Crec que
estaria bé fer unes jornades sobre llicències per a petits empresaris
i usuaris que vulguin assistir-hi, però amb visions no només d'una
banda, sinó de les diferents parts i que puguem veure les diferents
opinions que hi ha.

I ara canviant de tema, necessito informació jurídica sobre software
lliure ( perquè sí! Jo també faig servir software lliure és clar! ).
1.- Si a un phpbb hi ha un fòrum obert ( o sigui sense registre ) i
algú veu un comentari que no li agrada i et diu que et denunciarà si
no el treus. Has de treure'l abans que et denuncii o només quan arribi
la citació judicial? Hi ha algun tipus de multa? Òbviament quan la
llei ho demani, s'ha de treure.

2.- Si s'informa clarament que els continguts d'un fòrum són només
responsabilitat dels usuaris, però no es vol que els usuaris es
registrin per escriure al fòrum, de qui és la responsabilitat? De
l'administrador del portal, del servidor o de l'usuari i s'han de
posar per força mètodes per trobar-lo com per exemple l'ús de
capturadors IP, etc....

Si com al principi em remeteu a un assessor jurídic, algun consell de
a quin puc anar?

Gràcies per tot i a veure si prospera això de les jornades i torna a
funcionar la web :)

Salut!!