[gilug.org] Software audio professional

Xavi xamanvirtual wanadoo es
2005-07-21 20:33:30 UTC

A Dijous 21 Juliol 2005 15:17, Lleïr Borràs Metje va escriure:
> Hola bones, fa un temps que estic buscant algun software sota linux per
> poder treballar amb multiples pistes, mesclar, grabar, posar efectes, ...
>
> Estic en un grup de música de girona que ens hem fet el nostre primer CD i
> ho hem fet sota windows amb un software de la casa Steinberg que es diu
> Nuendo, pero m'agradaria passar a linux tot el sistema.
>
> Com a informacio adicional he de dir que la nostra tarja de so es una Motu
> 828 MK II .
>
> Moltes gràcies.

El primer que has de fer és comprovar que la tarja estigui suportada en Linux.
Busca si hi ha drivers per Linux no officials. Però has de tenir en compte que
l'audio amb firewire està una mica verd en Linux.
Mira't el projecte http://www.agnula.org i si penses fer servir Linux per a
audio professional et recomano utilitzar una distro específica per això com
ara la Demudi que té el kernel compilat de baixa latència i té moltes eines
molt útils a punt com ara el seqüenciador Rosegarden (molt semblant al
Cubase) i et recomano http://www.ardour.org/ i el jackit que és per flipar.
Però el kit de la qüestió és el hard. De programes n'hi ha una bona pila per
fer coses més que professionals.

Salutacions

Xavi