[gilug.org] Fwd: Inaccessibilitat pàgines web

Oriol Pellicer i Sabrià oriol elsud org
2004-06-29 17:18:58 UTC

A Dimarts 29 Juny 2004 18:53, Guerau va escriure:
[...]
> bromes a part, perquè una pàgina sigui accessible ha de complir els
> estàndards que estableix el w3c, si és accessible també és perfectament
> visitable amb qualsevol navegador, ja que la pàgina està ben feta :P

Tens raó, hauria d'haver dit "visitable" amb qualsevol navegador, no pas
accessible, són coses diferents.

> la unió europea reconeix i recomana seguir les especificacions del w3c
>

> em sembla que una carta als 210 ajuntaments avisant que els han venut un
> web que no compleix la legislació i que s'haurà de fer pràcticament de
> zero abans del final del 2005... la llei és del 2002, podria fer força
> efecte o:)

Proposta: i si des del gilug s'impulsés una campanya? Aquests mesos d'estiu no
hi ha notícies, i estic segur que si s'explica una mica bé (documentat i
tal), els diaris com El Punt i el Diari de Girona se'n faran ressò. I és que
és una cosa prou grossa com perquè se n'assabenti la gent i perquè es comenci
a forçar a les empreses que fan webs o succedanis de web a fer les coses
seriosament.

> més merder pel mateix tema a http://puntbarra.com/node/view/2138

Si, ja ho havia vist. És el mateix però encara més bèstia: la Generalitat
obliga a utilitzar IE, i aquesta és la resposta a un que s'ha queixat:

- ----------------
Benvolgut,

L'informem que és decisió de la Generalitat que el
portal eCatàleg funcioni sobre la plataforma SAP
Enterprise Portals.

Aquest producte és un estàndard de mercat, i
presenta les limitacions que vosté comenta.

Lamentablement té raó en les seves apreciacions
però que, a curt termini, no es preveu que es pugui
solucionar aquesta limitació.

Atentament,

salut!

- --
"Qui no vulgui pols que no vagi a l'era"

Clau pública a www.elsud.org/~oriol/public_key2.gpg