[gilug.org] Fwd: Inaccessibilitat pàgines web

Guerau guerau elsud org
2004-06-29 13:07:40 UTC

bones!

estava a punt d'enviar un correu a aquest personal per queixar-me però
he recordat que hi ha normativa sobre el tema de l'accessibilitat

vaig treballar per la gent de núria www.valldenuria.com i estaven un xic
preocupats el tema aquest, segons deien, els obligaven a seguir les
especificacions de WAI-AA, WCAG 1.0
(http://www.w3.org/WAI/WCAG1AA-Conformance) però em sembla que és un xic
patillero perquè (segons deia l'informàtic) els permeten dos errors en
la comprovació del codi

buscant una mica he trobat la legislació espanyola a:
http://www.w3.org/WAI/Policy/#Spain on hi haun enllaç que apunta a
http://www.congreso.es/public_oficiales/L7/CONG/BOCG/A/A_068-13.PDF

i resulta que és la LSSICE (aprovada el 3 de juliol de 2002) :(

que diu:
punt u de la cinquena disposició adicional:

Las Administraciones Públicas adoptarán las medidas necesarias para que
la información disponible en sus respectivas páginas de Internet pueda
ser accesible a personas con discapacidad y de edad avanzadade acuerdo
con los criterios de accesibilidad al contenido generalmente reconocidos
antes del 31 de diciembre de 2005. (pag 15 del pdf)

i segons el l'article 8 del capítol 1 (Principio de libre prestación de
servicios) es podràn retirar les dades que vulnerin el respecte de les
persones i el principi de no discriminació per motius de raça, sexe,
religió, opinió, nacionalitat, discapacitat o qualsevol altre
circumstància personal o social. (pag 5 del pdf)

total, que ara tinc un dilema moral, podem utilitzar la lssice per
demanar que rectifiquin les pàgines?

salut!

--
oOoOo thc oOoOo
Si utilitzes l'Outlook, NO em posis al llibre d'adreces!