[gilug] Configurant un nou monitor

Blai Dalmau Solé hola blaidalmausole net
2020-11-26 21:37:09 UTC

Ei!

Acabo de comprar un monitor ASUS de 24 polzades per connectar al meu
portàtil amb Debian.

He anat a "Pantalles" i ho he configurat per a que estiguin en mode
"mirall", és a dir, que aparegui el mateix en ambdós.

Però, en configurar-ho així, a la pantalla del portàtil la imatge de la
pantalla ha passat a la proporció 4:3 enlloc de la proporció 16:9 que
tenia abans, de manera que ha quedat un espai en negre a banda i banda
de la pantalla. I en el nou monitor la imatge de pantalla ocupa tota la
pantalla, però com que manté la proporció 4:3 enlloc de la 16:9 que li
correspondria, la imatge es veu lleugerament deformada, com si
l'haguessin estirat per ambdós costats.

Què puc fer per a que es vegi en la proporció 16:9 en ambdós monitors?

Dins del programa "pantalles" només em dona dos opcions de configuració
de resolució, ambdós en la proporció 4:3.

Salutacions i gràcies,

Blai