[gilug] Re: Fwd: Re: Modes de video, Framebuffers, UEFI y otras yerbas...

Lit1s k jasp org
2018-03-02 05:45:38 UTC

Fixa't sobretot Narcís, que ja t'he dit que portava
una setmana fent proves! .-)

tal com et deia, provats a dins  al /etc/default/grub

un, uns quants, i tots aquests parametres alhora!

GRUB_CMDLINE_LINUX="vga=normal nofb nomodeset video=vesafb:off
i915.modeset=0 gfxpayload=vga=normal fb=false
GRUB_TERMINAL=console

res d res. El entorn grafic arrancaba en mode fb 1024x768,
i no el podia (o no en sabia prou!) de reconfigurar.

I ja tens raó, que quan s'actualitzi el grub, mes exactament
el paquet "grub-efi-amd64-bin" que es el que te el fitxer
/boot/grub/x86_64-efi/video_fb.mod, em tornarà a fallar...

Bueno, tens tota la raó que això serà un gran problema.

Activaré el /etc/rc.local, i hi afegiré aquesta linia

rm -f /boot/grub/x86_64-efi/video_fb.mod

I quan s'actualitzi el paquet "grub-efi-amd64-bin", només
haure de reiniciar una vegada... :-D

Parlant de la p**a llibertat: algu te el codi "font" del
microcodi de la CPU (intel)? jajaja, per mes linux que
fem servir, estem segrestats des de la pròpia CPU, el dia
que les màquines prenguin el control, no tindrém res a fer!!!

Us deixo un link, amb el video que us comentava de
l'entranyable Linus. T'estimo Linus! :-D

https://www.youtube.com/watch?v=IVpOyKCNZYw

      Lit1s