[gilug] Re: Modes de video, Framebuffers, UEFI y otras yerbas...

Narcis Garcia informatica actiu net
2018-02-28 16:07:44 UTC

Carles, una vegada em vaig trobar amb un problema molt semblant, i se'm
va resoldre després d'actualitzar la BIOS.

SOBRE L'ARRENCADA
En el món lliure la U/EFI no serveix per a res, així que jo acostumo a
deshabilitar tot allò relacionat amb EFI o «arrencada segura» de la
configuració de BIOS. Perquè si EFI fos el futur, significaria que la
llibertat no ho és, i em sembla que no és això el què busquem.

Després d'això, per assegurar-me que a un disc dur no li queden
particions estranyes, li esborro els primers sectors amb:
dd if=/dev/zero of=/dev/sdX
(als 10 segons interrompo perquè no cal escriure toot el disc)

Finalment, la distribució de GNU/Linux la instal·lo amb un particionat
manual, i evito particions EFI o FAT innecessàries. Si el disc és de més
de 2TB (GPT) crec que cal deixar almenys 1MB lliure abans de la primera
partició (per a què hi càpiga el gestor d'arrencada).

SOBRE EL MODE GRÀFIC
(per cert, no li treguis fitxers del /boot/grub )
Només quan hi ha problemes de visualització (ja estrany) i que no arribo
a veure el gestor d'arrencada (GRUB) jo afegeixo aquests paràmetrees
d'arrencada a /etc/default/grub :
GRUB_CMDLINE_LINUX="nomodeset gfxpayload=vga=normal fb=false"
GRUB_TERMINAL=console
Aplicant després els canvis:
sudo update-grub

Si el problema en realitat és posterior (que no es veu bé l'escriptori),
la meva primera pregunta és: quin xip gràfic fas servir? Ve integrat amb
la placa base?
https://www.gigabyte.com/Motherboard/Z370-HD3-rev-10
Si és Intel, pots provar a instal"lar el paquet de Debian: firmware-linux

El 28/02/18 a les 16:03, Lit1s ha escrit: