[gilug] Re: Formats standard per la Generalitat (Ensenyament)

marc marc furtia gmail com
2016-10-26 13:30:05 UTC

Hola,
Si que és veritat (no sé si a nivell d'escola, si a nivell laboral) que
es demana tenir l'office de Microsoft.

Però això no sé exactament per què és així ... Costums ? Fiabilitat ? o
necessitat ??

El problema que m'he trobat amb suites ofimàtiques lliures (libreoffice
i openoffice) és que qui el té, no l'actualitza, i com que no
s'actualitzen, falla, i després és culpa del software lliure, no de
l'usuari. (Ara, segons la meva opinió personal, tan falla una eina
privativa no actualitzada com una eina lliure)
Quan fallen, és quan la gent parla malament del programari lliure.
Per posar exemples concrets:
A la meva mare li vaig instal·lar libreoffice en un windows 7, què
passa ? que a l'hora d'obrir-se, tarda els anys de dèu ... tarda molt,
un cop obert, ja està, però tarda i es fa etern ...
A la meva mare li van demanar que uses Excel, i no el calc, per què el
calc no suportava igual els documents xmlx (si no recordo malament).
Com que per qui havia de ser aquest document, no els hi puc dir que usin
software lliure per què el primer interessat en quedar-hi bé, sóc jo, i
si li he de instal·lar un office pirata, cosa que em va dir un ens
local, ho faig i ja està ...Evito mals majors que a mi no em van bé pel
negoci ...
Contra això, com s'hi pot lluitar si són ells els primers que ja els va
bé de seguir amb el que s'està usant fins ara ?
Pedagogia ???
Com es fa la pedagogia ? Per què jo uso software lliure sempre que m'és
possible, i si tinc algun problema, ja m'espavilo a la meva manera, però
una persona que no en té ni idea ni en vol saber d'informàtica de més de
65 anys, com ho fas ?
Ja puc postejar-li enllaços, que ni se'ls llegiran i seguiran  amb el
seu mantra d'idees errònies o no molt exactes a la realitat.
Em sembla que és una mica David contra goliat aquesta lluita si des de
les pròpies institucions públiques s'usa software privatiu. Cosa que
actualment passa.

El dc 26 de 10 de 2016 a les 12:03 +0200, en/na Narcis Garcia va
escriure: