[gilug] Re: Dubte PHP: visites multiplicades

Marc budalokko gmail com
2016-05-12 22:03:51 UTC

Hola,

algunes possibilitats que se m'ocorreixen són:

- que tinguis una redirecció en el script que rep el formulari.
- que a la pàgina on es mostra el formulari o la pàgina que el rep hi
tinguis alguna imatge sense "src" o amb "src" buit.
- que els usuaris cliquin vàries vegades el botó submit.

algunes dades que poden donar llum sobre l'assumpte són:

- hi tens "re-escriptura de URLs"? (mod_rewrite de l'apache) Bé, més que
tenir, si la fas servir, o sigui, si les url's implicades acaben en .php o
són coses més boniques.
- si són uns scripts PHP senzillets teus o és un sistema CMS o Framework
sobre el qual construeixes el formulari.
- a on detectes que hi ha múltiples visites? als logs de l'Apache?

Pel que dius, les visites successives no són POST sinó GET, això apareix
als logs de l'Apache, i jo diria que encaminen cap a la segona causa (src
buit a imatges).

algunes eines i proves:

- si no t'he orientat, hauràs de debuggar-ho amb xdebug i algun IDE. Tinc
entès que el propi Vim ho sap fer, però jo no ho he fet mai. Posar un
breakpoint al principi de tot de l'script i pensar com pot ser que s'arribi
allà tantes vegades.

abans d'això, que si no ho tens preparat pot ser una mica follón muntar-ho,
hi ha 2 eines que solem fer servir per veure quines peticions fa el
navegador o tunejar la petició. Són WebDeveloper toolbar i Firebug. Si
estàs en Debian tens els següents paquets que funcionaran bé amb el
Iceweasel:
- xul-ext-firebug
- xul-ext-webdeveloper

Jo miraria de trobar la diferència entre visitar la web amb un navegador
tipus text, com lynx i fer-ho amb Firefox. Amb el WebDeveloper pots visitar
la web senses imatges, sense javascript, sense CSS i veure si encara passa
el problema. Amb el Firebug pots veure quines peticions es fan al servidor
i amb una mica de sort perquè ... si és que ets capaç de reproduïr el
problema i no només els hi passa als usuaris.

Pot ser que amb Chrome no passi i amb Firefox si degut a que el Chrome faci
servir més massivament alguna caché i no faci peticions de pàgines que ja
té desades i suposa que no hauran canviat, i en canvi el Firefox no.

Sort !!!
Marc ///

El dia 12 de maig de 2016, 15:29, Narcis Garcia <> ha
escrit: