[gilug] Nova impressora a Ubuntu

Narcis Garcia informatica actiu net
2016-05-01 09:11:43 UTC

M'acaben de preguntar com és que, endollant una nova impressora
«Brother» a una Ubuntu GNU/Linux, després que el sistema confirma amb
«Impressora nova configurada» no imprimeix.

No sé en altres distribucions de GNU/Linux, però almenys amb Ubuntu jo
he vist moltes vegades que fa com si tot estigués automàticament
configurat, però si li falta el controlador adequat per una impressora
en tria un altre d'inadequat.

Cal anar a les preferències del sistema, triar la secció d'impressores,
i mirar exactament quin model o controlador té assignat la nova
impressora. Si no coincideix amb el model de la impressora, el primer
que jo faria és polsar a sobre per canviar-lo per un de la mateixa sèrie.

Per exemple, per un model «1510» hauria de servir el controlador de
Si no n'hi ha, o bé no funciona, cal anar al web del fabricant per
descarregar el controlador que han publicat per GNU/Linux.

En el cas del fabricant «Brother»:
www.brother.es
Servicios al cliente -> Descargas -> Controladores -> Descargas
Triar el model
i triar el tipus de paquet segons el sistema de paquets:

DEB: Debian, Ubuntu, gNewSense, Knoppix, Mint, Trisquel, etc.
RPM: Red Hat, CentOS, Fedora, etc.