[gilug] KDE 5 avança en simplicitat

Narcis Garcia informatica actiu net
2014-10-28 11:13:06 UTC

Sota criteri meu, a l'escriptori KDE 4 li ha faltat temps per ser
completament consistent, estable i amigable per la gent inexperta.
Aquesta és la presentació de la següent versió major, que espero que
tingui millor fortuna:

https://www.kde.org/announcements/plasma5.0/?site_locale=ca

Hi ha qüestions de fons tècnic renovades però, tractant-se d'un
escriptori, jo li dóno molta importància a la usabilitat.

Videos de bona qualitat (tot disponible en català):
https://www.youtube.com/watch?v=c8JYt_xkJuY
https://www.youtube.com/watch?v=4n2dthDSGkc

Els sistemes operatius GNU/Linux són completament modulars, i això vol
dir que a cada part del programari està normalitzada i es pot triar. La
distribució de GNU/Linux ja se sol escollir segons l'escriptori
predeterminat que porta, cadascun adaptat el tipus de pantalla (des de
telèfon fins a formats gegants), al gust personal pel disseny (simple,
sofisticat, artístic,..), o a les prestacions de l'equip (ordinadors
petits i antics o molt potents).

D'aquesta manera, apart de l'escriptori KDE, són molt coneguts altres
com LXDE, Gnome, Cinnamon entre molts d'altres, i sempre lliures.
KDE/Plasma sempre ha destacat per la sofisticació i gran extensió d'opcions.

La mateixa diversistat es troba amb aplicacions lliures d'ofimàtica,
internet, audiovisuals, etc.