[gilug] Re: Mes cache de disc, d'escriptura

Narcis Garcia informatica actiu net
2014-05-14 07:24:32 UTC

No m'interessa les unitats virtuals en memòria, perquè cal moure
prèviament les dades allà i després recuperar-les, i a més a més això
només es pot fer amb processos que controlis. Per exemple seria
complicat per accelerar la instal·lació de paquets, gestió de carpetes
de correu o altres coses.

Per fer-ho en calent, és a dir, poder-ho habilitar sense reiniciar i
deshabilitar quan interessi, he trobat això:

# Que no s'enregistri la lectura de fitxers i directoris:
sudo mount -o remount,noatime /
# Minimitzar l'ús de memòria virtual en disc:
sudo sysctl vm.swappiness=1
# Incrementar el percentatge de memòria per cau:
sysctl vm.dirty_background_ratio=50

He trobat això per incrementar el percentatge de cau a ser utilitzat en
un moment donat, i efectivament permet treballar quasi sense tocar disc,
però el resultat és de major lentitud:
sudo sysctl vm.dirty_ratio=50

Per fer proves, ara símplement escric un fitxer de 500M i observo la
llumeta de disc de la torre:
dd if=/dev/zero of=/tmp/provacau.tmp bs=1M count=500

El 13/05/14 22:27, Xavier Barnada ha escrit: