[gilug] Re: Mes cache de disc, d'escriptura

Xavier Barnada xbarnada gmail com
2014-05-13 20:27:52 UTC

Hola Narcis,

En aquest cas el millor es tindre un ramdisk,crec que es pot configurar
facilment al fstab.Tot i aixo per porder treballar rapidament amb els
fitxers  aquests han d'estar previament en el ramdisk.
Jo aixo ho he vist fer amb el directori /tmp/ ja que es ideal perque les
dades temporals i son fitxers que no son persistents.

Tambe he vist gent que juga amb la configuracio del disc dur i els
parametres de fstab per optimitzar el rendiment(alguns cops a costa de
la seguretat de les dades o la seva integritat).Crec recordar que
jugaven amb la mida dels blocks i els parametres noatime. O potser pots
desactivar l'swap o baixar l'swapiness si tens prou ram i aixi el disc
dur no tindra tanta feina

Una altre camp on potser pots rascar algo es  aprofitar el numero de
procesadors del ordinador llançant multiples procesos per aprofitar el
procesador al maxim.

Salutacions
El 13/05/14 21:47, Narcis Garcia ha escrit: