[gilug] Paperera en memories USB

Narcis Garcia informatica actiu net
2014-02-12 14:14:22 UTC

Poques coses més emprenyadores he trobat que l'explorador de carpetes
«Nautilus», en comptes d'eliminar els fitxers en memòries removibles,
els mogui a una paperera del mateix espai. M'imagino que altres
exploradors de carpetes fan igual (?).

Si és que el problema no és per mi, sinó per la majoria de gent.
Procuro ensenyar-li a tothom les facilitats d'utilitzar GNU/Linux, i
aquest «tothom» es composa bàsicament per usuaris totalment inexperts a
la informàtica, que amb prou feines saben com funciona la paperera, ni
la lògica de l'espai ple - espai lliure.

Aquesta mateixa setmana m'he trobat amb algú que copia els fitxers de
video a una memòria USB per veure-les al televisor. Una vegada les ha
vist, fica la memòria USB a l'ordinador, selecciona els fitxers i els
suprimeix.
La gran sorpresa està en què no en pot copiar nous videos, perquè el
Nautilus li diu que el dispositiu no té espai lliure suficient.

He cercat arreu i no he trobat la manera de vetar l'ús de papereres fora
de /home , o dins de /media.

Algú sap una manera?

Gràcies.