[gilug] Re: Estirar la durada del so (amb Audacity?)

Xavier de Palau xdepalau gmail com
2014-08-29 15:11:22 UTC

Hola,
El 29/08/14 a les 16:04,  ha escrit:
> Bona tarda,

> Fa poc em vaig trobar amb un problema semblant important un vídeo a
> Blender
> on la pista d'àudio durava menys que la de vídeo. El problema era
> simplement
> el framerate a l'hora d'importar: el vídeo s'importava amb una taxa de
> quadres inferior a la que s'havia gravat, pel què el vídeo durava més del
> què tocava (i no l'àudio menys que el vídeo). Mira si és configurable a
> l'audacity els fps a l'hora d'importar el vídeo.
>
> Normalment, pel què vaig llegir quan em va passar a mi, és el vídeo el
> [...]
Normalment és el tema de frames del vídeo que fa que no se sincronitzin
bé, tal i com ha dit en Marcos.
També pot ser que es faci en diferents ordinadors i un tingui la targeta
d'audio a 44.100 Hz i l'altra, per exemple, a 48000Hz. És un problema
que sol passar més aviat en el món professional quan has de sincronitzar
diferents equips a temps real. (No crec que sigui el teu cas).
Per altra banda, si el problema és només "estirar" o arronsar el so,
l'Audacity té un pluguin que ho fa sense canviar el to (que no et quedi
veu de barrufet o d'ogre, per entendre'ns) . Has d'anar a "efectes" i
posar: "canvia el temps", poses els segons que vulguis i l'estira o
arronsa una mica. Si poses el plugin "canvia la velocitat" també ho farà
però et canviarà el to (no crec que t'interessi). Si el 100% que has
d'estirar o arronsar és molt gran, sol donar un efecte artificial, perd
qualitat.

Espero que et serveixi,

Xavier de Palau