[gilug] Estirar la durada del so (amb Audacity?)

Narcis Garcia informatica actiu net
2014-08-29 13:17:52 UTC

Boona tarda,

Em vaig descarregar un reportatge en video on la qualitat d'imatge era
molt i molt dolenta, però almenys estava doblat al castellà.
He estat buscant molt i només he trobat amb bona qualitat la versió
original (en anglès). Així doncs, amb ajuda de l'editor de video
Kdenlive, m'he decidit a posar la imatge d'alta qualitat en una pista,
silenciar-li el so, i posar en una pista de so el fitxer que tinc en
castellà.

El problema sorgeix quan resulta que la banda sonora en castellà sura
una hora i 27 minuts, però en canvi el video anglès dura 1 hora i 30
minuts. Evidentment el so que vull posar va massa ràpid, i mica en mica
se sent la gent parlar abans de què mogui la boca.

He mirat amb l'Audacity, però té més de cent efectes que no conec, i no
sé si realment n'hi ha algun per dir-li que m'estiri (alenteixi) la
pista de so fins a una durada en concret.

Sinó, algú sap d'una eina que em pugui servir?

Gràcies.