[gilug] Sistemes operatius lliures poc usats

Xavier Barnada Rius xbarnada gmail com
2013-02-20 19:13:12 UTC

Hola llista se que la llista es sobre GNU/Linux pero m'agradaria
preguntar si hi ha algu que hagi provat algun sistema operatiu lliure a
part de Linux.Jo he fet servir algun cop FreeBSD i la veritat es que en
vaig aprendre algunes coses interesants i tambe vaig poder veure algunes
caracteristiques com el sistema de fitxers ZFS que eren realment
innovadors.
He estat buscant i he trobat els seguents sistemes operatius:
- http://en.wikipedia.org/wiki/OpenIndiana Aquest es un fork de
OpenSolaris
- http://en.wikipedia.org/wiki/GNU_Hurd El kernel original del projecte
Hurd,hi ha algunes distribucions que tenen la possibilitat de fer-lo
servir.Algu l'ha provat mai?
- Sistemes *BSD aquest son els mes usats pero n'hi ha alguns força
experimentals com DragonflyBSD
- http://es.wikipedia.org/wiki/Haiku_(sistema_operativo) Aquest es una
versio lliure de BeOS

M'en he deixat algun que sigui interessant o contingui alguna
caracteristica innovadora?

Salutacions